Labeltjes

"Mijn zoon heeft autisme, adhd en Tourette.", rollen de woorden uit mijn mond. Een aaneenschakeling van labeltjes die hem alles behalve helemaal vatten want hij is natuurlijk veel meer dan dat. Maar ze typeren hem ook zo.

Hij is een 'specialleke', net als ieder kind maar toch nog ietsje anders. En dan valt er een stilte, hoor ik haar adem stokken in haar keel. "Oei...," zegt ze geschrokken, "dat kan niet gemakkelijk zijn." Ik kijk haar aan en haal mijn schouders op. "Hij doet het goed hoor. Hij zit op een fantastische school en thuis lukt het ook allemaal best", tracht ik haar gerust te stellen.

... 

Ik schreef deze blogpost voor IkTic. HIER kan je verder lezen...


Reacties

  1. Het klopt een kind met een label kost veel energie maar de meeste energie (wat mij betreft) gaat verloren naar de buitenwereld zonder begrip

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts