De kersverse omslagfoto & een reactie op mijn nieuwe bundel anekdotes

Naast de tekst - die uiteraard heel belangrijk is - komt er nog zoveel meer kijken bij een boek.  Neem nu bijvoorbeeld de omslag.  Het spreekt voor zich dat die er best aantrekkelijk uitziet en dat hij aansluit bij de inhoud van het boek.  De huidige afbeelding op de voorkant van mijn boek werd geschilderd door mijn lieve schoonmoeder.  Een mooie afbeelding en mooi geschilderd, maar de kwaliteit van deze voorprent is toch niet goed genoeg om te hergebruiken voor het boek zoals het via de uitgeverij zal worden uitgegeven.  Jammer, maar ik vind het wel oké. 
Wat nemen we dan wel?  Volgens de uitgever doen foto's het goed, meerbepaald foto's van gezichten, waarbij voornamelijk de ogen erg aanspreken.  Goed, maar ik wil onder geen beding een foto van mijn zoon op de cover laten prijken waarop zijn gezichtje duidelijk herkenbaar is.  Na wat brainstormen kwam ik tot een idee.  Wat dat idee juist is, hou ik nog even voor mezelf.  Fotograaf (en neef van mijn echtgenoot) Jelle Aarts heeft me bij de realisatie in ieder geval heel goed kunnen helpen.

Ach ja, hierbij toch al maar een tipje van de sluier:


Nu nog afwachten hoe de uitgeverij zal reageren...

Over de 17 nieuwe anekdotes die ik een tijdje geleden naar de uitgever verstuurde kwam er in ieder geval niets dan lof:

- straffe kost,
- zeer verhelderend en beeldend geschreven,
- uit het leven gegrepen,
- De nieuwe teksten voegen iets toe aan wat ik eerder al schreef;
- Ze zijn beter geschreven dan de eerdere anekdotes (waar ik ondertussen ook nog verder aan geschaafd heb volgens de tips die ik heb gekregen)

Deze en nog meer complimenten stonden er te lezen in de e-mail die ik als reactie van de uitgeverij kreeg.  Ik word er nog steeds stil van.

Het volgende projectje waaraan ik zal moeten werken: de flaptekst, die ook in de brochure van de uitgeverij zal verschijnen.  Een leuke uitdaging!

Reacties

Populaire posts